Veselīga pārtika: nekaitīgi saldumi

Vārdu salikums „veselīga pārtika” daudziem asociējas ar negaršīgu pārtiku. Patiesībās galvenais, kas raksturīgs veselīgai pārtikai – ēst savlaicīgi un uz galda jābūt visam, gan saldiem, gan sāļiem, gan skābiem, gan rūgtiem, gan arī asiem ēdieniem. Veselīga pārtika nenozīmē to, ka Jums jāpārtiek tikai no augļiem un dārzeņiem. Veselīga pārtika – tā ir diēta visa mūža garumā. Pārtikai, lai arī no kādiem produktiem tā nesastāvētu, nebūs nekāda labuma, ja pastāvīgu stresu rezultātā Jums būs bojāta vielmaiņa. Protams, veselīga pārtika paredz dažas izmaiņas ēdienkartē, tikai nevajag mesties no vienas galējības otrā. Ēst var visu, tikai uzmanīgi un ne katru dienu.

Veselīga pārtika

Pie kā noved panika

Parasti meitenes sāk veselīgi ēst pēc tam, kad ir atklājušas celulītu uz gurniem. Bet to izdarīti ir ļoti grūti – pārstāt ēst saldumus un aizvietot to ar medu vai žāvētiem augļiem nav nemaz tik viegli, kā pirmajā brīdī varētu šķist. Galvenais – pareizi noskaņoties un noteikt pārmaiņu mērķi. Varat mēģināt mierināt sevi, ka tas būs tikai īslaicīgs pasākums, bet pēc tam, kad Jūsu ķermenis būs ieguvis vēlamo formu, atkal varēsiet atļauties saldumus, tikai ne tādos daudzumos, kā līdz šim. Ar laiku Jūsu organisms pieradīs pie jaunās ēdienkartes. Pats galvenais, izvairīties no „rīšanas” lēkmēm, kad Jūs pēc zināma laika vairs nespējat noturēt sevi „grožos” un burtiskā nozīmē „metaties virsū” pārtikai.

Periodiskie treniņi

Veselīgai ēšanai jākļūst par normu. Bet noteikumi ir ļoti garlaicīgi un tie vienmēr tiek pārkāpti. Lai tas nenotiktu, lielas slodzes vietā, labāk izvēlieties regulārus treniņus, kuri nenotiks katru dienu, bet būs daudz efektīvāki. Tad, gadījumā, ja Jūs izlaidīsiet vienu vai divas nodarbības, radīsies sajūta, ka kaut kā pietrūkst. Jo ēšanas paradumus cilvēks neiemanto kopš dzimšanas, bet gan iegūst dzīves laikā. Tas nozīmē, ka tos var mainīt. Piemēram, bērnībā cilvēks ēd vienu, pēc tam augstskolā – kaut ko citu, bet vēlāk, uzsākot kopdzīvi, sāk eksperimentēt, mācoties pagatavot kaut ko pavisam citu.

Pārtika – tie ir mūsu ieradumi

Lielākā daļa cilvēku paši iedveš sev domu, ka veselīga pārtika noteikti ir negaršīga. Piemēram, paņemsim medu un tortes gabaliņu, gan viena, gan otra lieta – tie ir saldumi. Tikai medus ir veselīga lieta, bet torte – kaitīga. Cilvēkam jau ir izveidojušies stereotipi, ka medus ir jāēd, bet torte – tas ir aizliegtais auglis, tāpēc tā vienmēr ir ļoti garšīga. Daudzas lietas cilvēka dzīvē, tai skaitā arī pārtika – tas ir ieradums domāt tā, nevis savādāk. Tāpēc vienkārši jāpaiet zināma laikam, lai Jūsu organisms varētu atrast no vecajiem ieradumiem, un tad saldumi Jums vairs nešķitīs tik garšīgi. Ja šādi apgalvojumi Jums nepalīdz, tad varat katru reizi, kad ēdat kaut ko kaitīgu, iztēloties kā tauki uzkrājas Jūsu organismā un kā pēc tam izskatīsies Jūsu ķermenis.

Vai var ēst saldumus?

Mainot ēšanas paradumus, nevajadzētu likt savam organismam ciest, jo Jums jāgūst baudu no jaunās dzīves. Ļoti grūti ir atteikties no tā, pie kā cilvēks bija pieradis iepriekš, tāpēc varat sev atļaut mazināt spriedzi, bet tikai mazliet. Galvenais – „nenorauties”. Tikai kā lai uzzina, ka apēstais tortes gabaliņš vakariņās – tā nav „noraušanās”, bet tikai nevainīga izklaide? Uz nakti labāk neēst saldumus, kalorijām bagātas tortes vietā labāk izvēlēties mazkaloriju produktus, kur krēma vietā ir putukrējums vai jogurts, bet cukura vietā – cukura aizstājējs. Daži uzskata, ka tās lietas, kuras pārdodas aptiekās, piemēram, cepumi, ir mazkaloriju produkti. Tie ir maldi, vienkārši šo produktu sastāvā vairāk ir lietderīgo vielu. Bet medus un riekstu sastāvā arī ir daudz lietderīgo vielu, tai pat laikā to kombinācija – tas ir taisnais ceļš pie liekiem kilogramiem.

Galvenais – tā ir mēra sajūta

Jauna pārtika, lai cik veselīga tā arī nebūtu, var nodarīt kaitējumu organismam. Šāds kaitējums saistīts ar psiholoģisko faktoru. Jūsu organisms ir pieradis ēst tieši tā, nevis savādāk, tad kāpēc likt viņam ēst to, kas tam nepatīk? Nesaņemot to, pie kā tas ir pieradis, organisms sāk pretoties un parādās stress, kurš var vēl vairāk pasliktināt situāciju. Bet pēc nelielas atslodzes, Jūsu organisms sāks veidot uzkrājumus tā saucamajām „nebaltajām dienām”. Tāpēc it visā jāievēro mēra sajūtu un jābeidz maltīti ar nelielu izsalkuma sajūtu, nevis jāpiebāž vēderu tik pilnu, ka nespējat vairs pakustēties. Daži uzskata, ka lieliska izeja – tā ir uzkošana starp ēdienreizēm. Taču šāda veida uzkodas var tikai maldināt Jūsu organismu, kā rezultātā Jūs apēdīsiet vēl vairāk.

Foto: © .shock,www.photoxpress.com

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!

3 Koment?ri ?im rakstam. Pievieno ar? savu viedokli!

  1. Raivo ILgvars 13/12/2011 at 22:14 -

    Kāpēc tiek publicēta šāda lapa. Ja kāds otrklasnieks ieiet šaja… lai smeklētu projektam matreālus. Un kas viņiem jāredz.

    • StarStyle
      StarStyle 13/12/2011 at 23:56 -

      Sveiki Raivo!

      Varbūt varētu konkrētāk pastāstīt, ko tieši “šādā” lapā otrklasnieks var ieraudzīt?!

  2. Raivo ILgvars 24/12/2011 at 16:18 -

    Šīs pusplikās meitenes kas ir malās!