Vai Jūsu organismam ir vitamīnu trūkums?

Pašlaik ir moderni runāt par vitamīnu trūkumu. Mēs visi pie pirmās izdevības skrienam uz aptieku un pērkam dārgus vitamīnu iepakojumus, sarindojam tos savā skapītī un ar to viss beidzas, jo Jūs domājat, ka tagad organismam ir viss, kas nepieciešams normālai funkcionēšanai. Bet kas patiesībā vajadzīgs Jūsu organismam? Lai to saprastu, Jūs varat doties pie ārstiem, nodot analīzes. Ļoti daudziem cilvēkiem patīk šādā veidā pavadīt laiku. Mūsu raksts nav domāts šādiem cilvēkiem, bet gan tiem, kuri interesējas par savu organismu, par procesiem, kuri notiek organismā, kā arī par to, kā palīdzēt savam organismam.

Vai Jūsu organismam ir vitamīnu trūkums

Visiem labi zināms, ka vitamīnu trūkums organismā var izraisīt atsevišķu orgānu darbības traucējumus. Tūlīt mēģināsim pastāstīt to, kā tas izpaužas ārēji. Kā arī pastāstīsim to, kādi produkti var palīdzēt Jums katrā atsevišķā gadījumā.

Ja Jūs izjūtat hronisku nogurumu, tad pilnīgi iespējams, ka Jūsu organismam ir karotīna, B grupas vitamīnu, askorbīnskābes vai D vitamīnu trūkums.

Šo trūkumu ir ļoti viegli papildināt.

Ieviesiet savā ēdienkartē svaigus dārzeņus un augļus – tas ir lielisks С un А vitamīnu avots. Daudzi B grupas vitamīni atrodas graudu un kliju produktos – vāriet griķu, miežu, kviešu, auzu pārslu putras. Vēl ļoti labs iepriekš minēto vitamīnu avots ir saulespuķu un ķirbju sēklas, rieksti. Lai apgādātu organismu ar D vitamīnu, pieņemiet ultravioletās gaismas vannas.

Ja Jums dienas beigās pasliktinās redze, acis ir nogurušas un sāp, tad pilnīgi iespējams, ka Jums ir karotīna un B2 vitamīna trūkums. Lai bagātinātu savu uzturu ar šiem vitamīniem, ēdiet burkānus, spinātus, zaļos salātus, zivis, aknas, sieru, olas.

Vai Jūs zinājāt, ka tad, ja Jums ir nosliece uz gremošanas trakta darbības traucējumiem un diareju, tad pilnīgi iespējams, ka Jums ir izveidojies K vai B2 vitamīnu trūkums. Ēdiet vairāk sojas produktus, aknas, zivis, liesu gaļu, jo sevišķi vistas vai tītara krūtiņu, riekstus, olas un sieru. Līdzīgi cēloņi var kalpot par aizcietējumu veidošanos. Tāpēc sabalansējiet savu ēdienkarti, iekļaujot uzturā ar B2 vitamīnu bagātus produktus.

Vēl viens nopietns jautājums – paaugstināts holesterīna daudzums asinīs. Izrādās, ka to var izraisīt B grupas vitamīnu trūkums. Pamēģiniet savā ēdienkartē iekļaut alus raugu, kā arī pākšaugus.

Dažreiz mēdz būt tā, ka pat vismazākais sīkums var izraisīt ziluma parādīšanos. Tas liecina par to, ka Jūsu organismam ir izveidojies askorbīnskābes trūkums. C vitamīns lielā daudzumā ir upenēs, mežrozītēs, skābētos kāpostos, citrusaugļos.

Mēdz būt tā, ka cilvēks regulāri mazgājas un lieto visdažādākos parhimērijas līdzekļus, bet viņa ādai vienalga raksturīga specifiska smaka. Iespējams, šī cilvēka ēdienkartē pietrūkst produktu, kuri satur В12 vitamīnu, proti, alus raugs, sarkanā gaļa, subprodukti, olas.

Ja Jums ir tūska, bet no rītiem Jūs pamostaties ar maisiņiem zem acīm, bet tai pat laikā, Jums ir veselas nieres, tad iespējams, ka Jūsu organismā ir izveidojies В6 vitamīna trūkums. Ēdiet pupiņas, lēcas, graudus, subproduktus un zivis. Bet saistībā ar alus raugu viss ir pilnīgi skaidrs – tas ir lielisks B grupas vitamīnu avots.

Osteoporozes un trauslu zobu gadījumā bieži vien pietrūkst nevis kalcijs, bet gan D vitamīns. Bez šī vitamīna organisms vienkārši neuzsūc kalciju. Tāpēc gadījumos, kad ir problēmas ar kauliem un zobiem, pacentieties biežāk uzturēties svaigā gaisā vai arī veiciet ultravioleto staru procedūras.

Pievērsiet uzmanību tam, kā Jūs gatavojiet ēdienu. Dažreiz pēc ēdiena pagatavošanas produktos praktiski nepaliek neviena organismam derīga viela.

Neturiet augļus un dārzeņus ilgi ūdenī. Tad tie zaudē vitamīnus, atdodot tos ūdenim.

Vārot augļus vai dārzeņus, lieciet to verdošā ūdenī. Nevāriet pārāk ilgi dārzeņus. Labāk cepiet vai gatavojiet tvaika katlā – tad visas vērtīgās vielas paliks dārzeņos.

Centieties uzturā lietot graudu putras. To sastāvā ir daudzas organismam veselīgas vielas. Bet slīpētos rīsos praktiski vairs nav nekā veselīga.

Neatkausējiet augļus un dārzeņus pirms to pagatavošanas.

Lietojiet nerūsējošā tērauda, keramikas un stikla traukus. Rūpīgi pārbaudiet emaljētus traukus – ja emalja ir ieplaisājusi – tad šādi trauki vairs nav piemēroti ēdiena gatavošanai.

Saskarsme ar dzelzi iznīcina daudzus vitamīnus.

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!