Saldumi, kurus var lietot uzturā

Kuram gan negaršo saldumi? Tos mīl ne tikai bērni, bet arī pieaugušie, jo sevišķi daiļā dzimuma pārstāves. Tomēr, ja Jūs rūpējaties par savu figūru, tad Jums jāsaprot, ka ne jau visus saldumus var lietot uzturā. Dietologi izvēlējās 5 sieviešu viduklim visnekaitīgākos saldumus.

saldumi

1. Medus

Tas, ka medus ir veselīgs produkts, neizraisa nevienam ne mazākās šaubas. Kaloriju daudzuma ziņā tas ir pielīdzināms cukuram (vienas tējkarotes medus sastāvā ir apmēram 35 kcal, bet cukura tējkarotes sastāvā – 30 kcal). Tomēr, kā vēsta dietologi, atšķirībā no cukura medus sastāvā ir līdz 70 veselīgu vielu, tai skaitā vitamīni В2, РР, С, В6, pantotēna skābe, vitamīns Н, folijskābe, vitamīni К un Е, kalcijs, nātrijs, magnijs, dzelzs, jods. Bet fermenti, kuri atrodas medus sastāvā, rosina apetīti, uzlabo zarnu trakta darbību, palīdz labāk pārstrādāt ēdienu. Bet vēl medus – tās ir zāles Nr.1 pret saaukstēšanos

Pēc dietologu domām, dienā ieteicams apēst ne vairāk kā 2 ēdamkarotes medus. Bez tam, šāds medus daudzums palīdzēs Jums nepieņemties svarā.

2. Žāvēti augļi

Medus – tas ir spēcīgs alergēns, tāpēc daudzi cilvēki nevar to lietot uzturā. Tādā gadījumā medu var aizstāt ar žāvētiem augļiem – piemēram, rozīnēm, žāvētām aprikozēm, melnajām plūmēm vai jebkādiem citiem augļiem. Viņu sastāvā arī ir virkne minerālvielu – kalcijs, magnijs, nātrijs, dzelzs, tāpēc tie ir veselīgi sirdij. Bez tam, ar žāvētiem augļiem viegli mazināt izsalkuma sajūtu, tāpēc tos var izmantot kā lielisku uzkodu. 30 g žāvētu augļu dienā – tas būs lielisks veselīgs našķis.

3. Marmelāde

Nosaukums cēlies no portugāļu vārda „marmelada”, tulkojumā no portugāļu valodas – ievārījums.

Marmelāde – tā ir tā pati konfekte, tikai citā „iepakojumā”. Marmelādes sastāvā ir pektīni – vērtīgas vielas, kuras atrodas augļu sastāvā. Pektīni samazina holesterīna līmeni asinīs, uzlabo kuņģa darbību, izvada liekos toksīnus no organisma. Bez tam, Norvičas produktu izpētes institūta speciālisti (Lielbritānija) apgalvo, ka pektīns bremzē vēža šūnu attīstību. Vislielākais pektīnu daudzums ir ābolos, plūmēs, aprikozēs, upenēs. Tāpēc visveselīgākā būs marmelāde, kura izgatavota tieši no šiem augļiem. Tiesa, ne jau katras marmelādes sastāvā ir pektīni. Šī iemesla dēļ ne jau visas marmelādes ir veselīgas. Tāpēc, pērkot marmelādi, sekojiet tam, lai uz tās iepakojuma būtu norādīts: marmelādes sastāvā iekļauti pektīnu savienojumi. Ieteicamā marmelādes „deva” – 20-30 g dienā.

4. Pastila uz zefīrs

Pektīns ir arī pastilas un zefīra sastāvā. Taču pektīni ir vienīgā vērtīgā viela šo produktu sastāvā. Tāpēc, kā jau iepriekš tika minēts, izvēloties pastilu vai zefīru, pievērsiet uzmanību to sastāvam. Bet vēl labāk – pagatavojiet tos pati. Bez tam, pastila uz zefīrs samazina kuņģa gļotu kairinājumu, tāpēc šos produktus ieteicams lietot kuņģa un zarnu trakta saslimšanas gadījumos, tostarp, gastrīta gadījumā. Pastilu vai zefīru (ko sirds vairāk kāro) ieteicams apēst ne vairāk kā 30 g dienā.

5. Šokolāde

Šokolāde arī ietilpst 5 veselīgo saldumu sastāvā. Bet tikai melnā šokolāde! Par cik melnā šokolāde ir rūgta, tad to par saldumu ir grūti nosaukt. Bet jau pats nosaukums „šokolāde” dod smadzenēm signālu, ka tas būs garšīgi. Bez tam, tas ir veselīgs produkts, jo šokolāde palīdz noregulēt arteriālo asinsspiedienu hipertonijas saslimšanas gadījumā, stiprina sirdi un asinsvadus, palīdz uzveikt stresu un depresiju. Dienā ieteicams apēst ne vairāk kā 30 g šokolādes – 1/4 daļa standarta tāfelītes. Tikai šāds daudzums ieteicams tām dāmām, kuras aktīvi nodarbojas ar sportu. Savukārt optimālā dienas deva sastāda 10-15 g – starp citu, šāds šokolādes daudzums tiek iekļauts daudzu diētu ēdienkartes sastāvā.

Kad vislabāk ēst saldumus

Vislabāk saldumus ēst dienas pirmajā daļā. Jo sevišķi tad, ja Jūs ievērojat diētu. Tad būs mazāka varbūtība, ka Jūs pieņemsieties svarā.

Bet, mēdz būt tā, ka saldumus kārojas tieši dienas otrajā daļā. Tas ir pilnīgi saprotams, jo laika posmā no 16.00 līdz 18.00 cilvēka organismā samazinās glikozes līmenis asinīs. Ja Jūs piekopjat veselīgu dzīvesveidu, Jums ir sabalansēta ēdienkarte, kā arī pietiekams fizisko aktivitāšu daudzums, tad saldumi arī pēcpusdienā nenodarīs Jums nekādu kaitējumu.

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!