Muzeju nakts: daži interesanti fakti

Atvērtība un pieejamība skatītājiem – galvenā „Muzeju nakts” devīze visā pasaulē. Mūsdienās „Muzeju nakts” ir ļoti populāra akcija visā Eiropā, kuras galvenais mērķis ir popularizēt mākslu, piesaistīt jauniešu uzmanību un sarīkot lieliskus svētkus. Bez šaubām, galvenais iemesls, kāpēc jaunatne dodas reidā uz neskaitāmiem muzejiem un galerijām – tā ir lieliskā tautas vienotības sajūta. Šo pasākumu vēl vērienīgāku padara neskaitāmas izklaides un atrakcijas: tiek rīkoti koncerti, apmeklētājiem tiek piedāvāti visdažādākie cienasti, kā arī tiek izstrādāti īpaši maršruti tiem, kas vēlas apmeklēt pēc iespējas vairāk muzejus un galerijas.

muzeju nakts

Pirmo reizi „Muzeju nakts” notika Berlīnē 1997. gadā, kad tā iegāja vēsturē kā “Garā muzeju nakts” (Lange Nacht der Museen). Vācijā šis pasākums tiek rīkots divas reizes gadā – pēdējā janvāra un augusta sestdienā. Pirmā „Muzeju nakts” iemantoja tik lielu popularitāti, ka nākamajā gadā tai pievienojās vēl 20 Vācijas pilsētas.

Taču šo svētku ideja radās daudz agrāk – tālajos 1970-tos gados, kad Eiropā muzeji tradicionāli rīkoja bezmaksas apmeklējumus, tikai toreiz šī akcija saucās “Muzeju pavasaris”, jo tā notika maija mēnesī.

Parīzē kopš 2001. gada atzīmē “Starptautisko muzeju dienu”, dienu, kad izstādes bija pieejamas bezmaksas apmeklējumiem līdz vēlam vakaram. Šie svētki ātri vien kļuva populāri visā Eiropā. Vēlāk šīm akcijām bija kāda konkrēta tematika: “Piecas sajūtas” vai “Slepenās atklāsmes”. Izņemot galvenos pasākumus tika rīkoti arī gadatirdziņi, teatrāli priekšnesumi un koncerti.

Savukārt savu pašreizējo nosaukumu šis pasākums ieguva 2005. gadā: franči piedāvāja sarīkot starptautisku muzeju-izstāžu akciju “Muzeju nakts” visā Eiropā.

Ideja ir pavisam vienkārša: reizi gadā visi pasaules muzeji ir atvērti no septiņiem vakarā līdz vieniem naktī, un piedāvā ļoti interesantas programmas. Tā nav tikai vēsturisko, arheoloģisko vai mākslas darbu kolekciju izrādīšana, bet tie ir īpaši šai naktij gatavoti pasākumi, tostarp, arī teatrāli uzvedumi, izklaidējoši un izglītojoši pasākumi. Tā ir sava veida pavasarīga pastaiga, satikšanās ar draugiem, kā arī muzeju un izstāžu apmeklēšana, kas padara šo vakaru par aizraujošu piedzīvojumu.

Katru gadu tiek apkopota informācija par to, cik cilvēku apmeklējuši muzejus un kuri bijuši vispopulārākie. Tā, saskaņā ar statistikas datiem, 2003. gadā milzīgu interesi izraisīja Rubensa darbu kolekcija Austrijā, tostarp, slavenā glezna “Venēra pie spoguļa”. Savukārt 2004. gadā par populārāko objektu Vācijā kļuva Berlīnes katedrāle, kuru apmeklēja vairāk nekā 22 000 cilvēku.

Rīga šim pasākumam pievienojās 2001. gadā kopā ar lielākajām Eiropas pilsētām. 2012. gada “Muzeju nakts” devīze ir “Zilā krāsa – jūra” un tā notiks 19. maijā. Šogad savu dalību “Muzeju naktij” ir pieteikuši 133 muzeji Rīgā un Latvijas reģionos, taču skaits var vēl mainīties, jo vēl nav visi pieteikušies.

Ar “Muzeju nakts” programmu varat iepazīties http://www.muzeju-nakts.lv

< Iepriek??jais raksts
Lieldienu galda servēšana
N?kamais raksts >
Kā aizbaidīt odus?
Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!