Lietas, kas jāzina par baseinu

Ja Jums nepatīk muskuļu sāpes pēc intensīviem treniņiem, joga arī ir apnikusi, īsāk sakot, Jūs gribat pamēģināt kaut ko jaunu, tad ir īstais laiks doties uz baseinu. Ārsti uzskata, ka peldēšanai nav nekādu pretindikāciju, bet labums ir acīmredzams: ūdens lieliski nodarbina muskuļus, palīdz uzlabot stāju, pozitīvi ietekmē figūru un noņem stresu.

Lietas, kas jāzina par baseinu

Parasti nodarbība ilgst 45 minūtes, ja Jūs visu šo laiku tik tiešām peldēsiet, nevis turēsieties ar rokām pie baseina malas, tad Jums ir garantēts lielisks rezultāts. Neesat laba peldētāja? Tad ieteicams dažus apmeklējumus pavadīt instruktora uzraudzībā, lai uzlabotu savu tehniku — tas ļaus Jums daudz drošāk justies ūdenī un būt pārliecinātai par to, ka Jūs darat visu pareizi, bet vajadzīgie muskuļi tik tiešām tiek nodarbināti.

Ar drošību saistītie jautājumi

Izvēloties baseinu, pārliecinieties, ka ūdens tajā tiek apstrādāts vairākas reizes dienā. Starp citu, izņemot ūdens hlorēšanu, pastāv ozonēšana un jonizēšana – šie veidi nodara daudz mazāku kaitējumu Jūsu ādai. Bez šaubām, nevajadzētu iet uz tādu baseinu, kur Jums nepalūdza atnest izziņu par veselības stāvokli. Ja to neprasīja Jums, tātad, to nepaprasīja arī citiem apmeklētājiem, tāpēc nav nekādas garantijas, ka Jums nebūs ādas infekcijas. Vēl nevajadzētu aizmirst to, ka baseins ir lieliska mikroorganismu vairošanās vieta. Tāpēc ieteicams ievērot sekojošas drošības un personiskās higiēnas normas:

• Rūpīgi nomazgājieties pirms un pēc peldēšanas baseinā. Tikai ielāgojiet, ka pēc baseina apmeklējuma Jūsu galvenais uzdevums ir nomazgāt no sevis visu hlorēto ūdeni;

• novelciet čības tikai pirms iekāpšanas ūdenī, proti, pie pašas baseina malas;

• noteikti uzvelciet cepuri;

• katru reizi pēc baseina apmeklējuma izmazgājiet peldkostīmu un dvieli, savādāk tur var palikt kaitīgie mikroorganismi; hlora pārpalikumi, starp citu, nepadarīs Jūsu peldkostīmu skaistāku.

Ko paņemt līdzi?

Iegādājieties lielu ūdens necaurlaidīgu somu, kas būs paredzēta tieši baseina apmeklējumiem. Labi, ja šī soma būs pietiekami kompakta, ar lielu nodalījumu skaitu, kā arī skaistā krāsā. Ņemiet līdzi sekojošas lietas:

• peldkostīms, vislabāk, kopējais, bez jebkādiem papildus elementiem: tam jābūt gludam un ērtam;

• cepurīte. Starp citu, silikona cepurītes ir daudz ērtākas par parastajām gumijas cepurēm;

• deguna aizbāznis un peldēšanas brilles noderēs tad, ja Jūs plānojat nirt;

• iešļūcenes, ielāgojiet, ka tām jābūt ar gumijas zoli, savādāk Jūs riskējat paslīdēt uz mitrās grīdas;

• dvielis;

• sūklis;

• kosmētikas līdzekļi, proti, visas dušai un kosmētikas noņemšanai nepieciešamās lietas. Noteikti jānomazgā hlorēto ūdeni pēc baseina apmeklējuma, kā arī noteikti jālieto krēmu. Starp citu, āda kļūst sausa pat tad, ja ūdens baseinā ir ozonēts, tāpēc ādu barojošie līdzekļi – tas ir obligāts punkts.

Nevienai no mums nepatīk izņemt no somas baseinam nepieciešamās mantas, tāpēc noteikti to izdariet uzreiz pēc atnākšanas mājās, kā arī salieciet visas mantas vienu dienu iepriekš, lai neko neaizmirstu un nekur nenokavētu. Ja Jums ir mašīna, tad Jūs varat vienmēr vadāt sev līdzi sporta somu, lai dotos uz baseinu tad, kad Jums ir brīvs laiks, nevis tad, kad Jūs beidzot atcerējāties paņemt līdzi baseinam nepieciešamās lietas.

Ko darīt baseinā?

Ja Jūs vienkārši peldēsiet uz priekšu un atpakaļ pa celiņu, tad tas Jums apniks jau pēc 10 minūtēm. Iegādājieties ūdensizturīgu mp3 atskaņotāju un klausieties audio grāmatas vai mūziku. Cits variants – sāciet sacensties pati ar sevi. Sarēķiniet cik ilgā laikā Jūs aizpeldat no viena baseina gala līdz otram. Tad ar katru nākamo reizi cenšaties aizpeldēt mazliet ātrāk.

Ja Jums vienalga ir garlaicīgi, tad pievērsieties ūdens aerobikai. Vispopulārākā ūdens aerobikas palīgierīce vingrinājumu veikšanai – tas ir parasts peldēšanas dēlis. Bez tam, ja Jums vienai ir garlaicīgi, tad Jūs varat apmeklēt grupu nodarbības.

Daži noderīgi padomi

• Ja Jūs esat nogurusi, tad nepastājieties, lai atpūstos, bet nogulieties uz muguras un turpiniet peldēt. Galvenais, nebaidieties nolaist galvu ūdenī.

• Gandrīz vienmēr ūdens iekļūst degunā. Lai palīdzētu Jums izvairīties no nepatīkamām sajūtām, iegādājieties deguna aizbāzni. Tas izskatās diezgan smieklīgs, toties pilnībā atrisina šo problēmu. Kad Jūs cenšaties peldēt tā, lai ūdens neiekļūtu degunā, Jūs automātiski atgāžat atpakaļ galvu, kā rezultātā Jums sāp galva un kakls, kā arī arī nogurst plecu daļa. Lai tas nenotiktu, Jums nepieciešams deguna aizbāznis!

• Pēc baseina un dušas nesteidzieties uzreiz skriet ārā uz ielas, jo sevišķi ziemā. Nekādā gadījumā neejiet ārā ar slapju galvu pat tad, ja Jums galvā ir cepure.

• Lai mati nekļūtu pārāk sausi no hlorētā ūdens, Jūs varat uzklāt uz matiem zem cepurītes nedaudz matu eļļas. Vēl viena skumja ziņa pieaudzēto nagu īpašniecēm: ar baseinu tas nav savienojams. Starp citu, arī parastā nagu laka nolobīsies daudz ātrāk.

• Ja Jūs gribat vienkārši mierīgi papeldēt baseinā, tad pārbaudiet, vai šajā pat laikā nav grupu nodarbības, jo tad daļa baseina tiks atvēlēta grupu nodarbībām, bet atlikušajos celiņos var izveidoties „sastrēgums”.

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!