Kas ir hroniskā noguruma sindroms?

GN3GQQ4JH9TT Cik bieži mēs sūdzamies vien otram par to, ka atgriežoties darbā pēc atvaļinājuma joprojām nav spēka, vai arī Jūs ar grūtībām sagaidījāt atvaļinājumu. Varbūt tas saistīts ar to, ka mēs nemākam pareizi organizēt savu dzīvi.

depresija

Bet kā to izdarīt? Pilnīgi iespējams, ka mums palīdzēs zināšanas par bioritmiem, pēc kuriem, orientējoties uz dzīvās dabas ritmiem, funkcionē cilvēka organisms. Lai būtu labas darba spējas un varētu efektīvi atpūsties, mums būs jāaprēķina personīgo gadu bioritmi.

Pat bērni zina – jaunais gads iestājas 1. janvārī. Taču izrādās, ka katram ir savs laika skaitīšanas atskaites punkts – tā ir dzimšanas diena. No šī brīža mūsu organisms ieslēdz savu „bioloģisko pulksteni”, katrs šī pulksteņa apgrieziens – tas ir mūsu dzīves gads. Bioloģiskais gads, tāpat kā kalendārais gads, tiek sadalīts 12 mēnešos, tikai jāskaita nevis pēc vispārpieņemtā kalendāra, bet sākot ar dzimšanas datumu. Piemēram, ja Jūs piedzimāt 25. aprīlī, tad Jūsu pirmais mēnesis būs no 25. aprīļa līdz 25. maijam, bet pēdējais – no 25. marta līdz 25. aprīlim.

Savu bioloģisko gadu mūsu organisms nodzīvo noteiktā ritmā – pacēlumi dabiskā veidā mijās ar kritumiem. Lai saglabātu darbaspējas un labu garastāvokli visa gada garumā, jāzina, ka lielāku darba apjomu un aktīvo atpūtu nedrīkst plānot krituma periodos, proti, kad ir spēku izsīkums. Ja Jūs strādāsiet neieklausoties savos biorotmos, sasprindzinoties „krituma” mēnešos, tad pastāv risks nopietni saslimt. Tā saucamā hroniskā noguruma sindroms un depresija visbiežāk iestājas bioloģisko ritumu izjaukšanas rezultātā.

Par sliktiem mēnešiem tiek uzskatīti otrais un divpadsmitais, bet par labiem – pirmais, piektais, sestais, desmitais un vienpadsmitais. Pārējie mēneši ir neitrāli, parasti tie būtiski neietekmē mūsu dzīvi. Tā, pateicoties savu personīgo bioritmu aprēķinam, Jūs varat padarīt savu dzīvi mazliet komfortablāku un censties paredzēt, ko gaidīt nākotnē.

Bet, izņemot gada bioritmus, pastāv arī diennakts biorotmi. Mums jāiemācās plānot savu dienu tā, lai tā sakristu ar bioloģiskiem ritmiem, pēc kuriem dzīvo mūsu organisms. Ir tāda zinātne – kosmobioloģija – tā palīdz pareizi sadalīt savu dienu.

Cilvēki galvenokārt iedalās „cīruļos” (viņi agri ceļas un agri iet gulēt) un „pūcēs” (var strādāt pa naktīm, toties no rīta viņus ir grūti piecelt). Toties daba visus vienādi ir apveltījusi ar „produktīvo” un „neproduktīvo” laiku gan no rīta, gan arī vakarā. Galvenais – laicīgi pamosties no rīta un laicīgi aizmigt. Pareizā brīdī pamodusies „pūce” būs moža pat no rīta, un „cīrulis” ir spējīgs strādāt vakarā – tikai jāzina, kad jāsāk strādāt.

Kosmobioloģija iedala gaismas dienu (no saullēkta līdz saulrietam) un nakti 12 tā saucamajās „maģiskajās stundās”. Un šīs stundas vasarā dienas stundas ir garas, bet ziemā – īsas, savukārt ar nakti viss ir otrādi.

Izskaitļot „maģiskās stundas” ir viegli. Jāapskatās kalendārā saullēkta un saulrieta laiku. Piemēram, 17. maijā saullēkts ir 5:20, saulriets – 21:38 (katrā vietā tie varētu būt atšķirīgi). Dienas garums – 16 stundas 18 minūtes. Tagad mēs izdalīsim dienas gaismas garumu ar 12. Ērtībās labad pārvedīsim visu minūtēs.

16 stundas 18 minūtes = 978 minūtes. Pēc tam izdalām ar 12. 978 : 12 = 81,5 minūte, vai noapaļojot – 82 minūtes vai 1 stunda 22 minūtes. Tā ir 17. maija „maģiskā stunda”. Tas nozīmē, ka pirmā mūsu dienas ritma stunda ir un 5:20 līdz 6:42. Tieši tāpat var aprēķināt otro, trešo un tā līdz pašai divpadsmitais dienas stundai.

Analoģiski izskaitļosim arī nakts „maģisko stundu”. Tas nozīmē, ka nakts „maģiskā stunda” 17. Maijam vienāda ar 38.5 minūtēm, vai noapaļojot sanāk 38 minūtes. „Maģisko stundu” sākas no saullēkta.

Produktīvas, veiksmīgas bioloģiskā ritma stundas, gan dienas, gan arī nakts – tā ir pirmā, trešā, piektā, sestā, devītā, desmitā. Neveiksmīgas stundas – otrā, ceturtā, astotā un divpadsmitā. Septītā un vienpadsmitā – tās ir neitrālas stundas.

Tātad, ja Jūs uzliksiet modinātāju uz sliktu stundu – tad piecelsieties ar „kreiso kāju”, nogursiet, sadusmosieties, sadarīsiet muļķības, un visa diena būs neveiksmīga. Savukārt tad, ja Jūs aizmigāt sliktā stundā – tad no rīta pamodīsieties kā pēc smaga darba.

Toties veiksmīgās stundās var padarīt daudzas lietas nenogurstot, tāpēc būs garantēts labs noskaņojums. Pat tad, ja Jūs vēlu aizgājāt gulēt, bet tā bija labā stunda, tad atpūta būs pilnvērtīga.

Protams, rodas likumsakarīgs jautājums: ja veiksmīgās un neveiksmīgās stundas visiem cilvēkiem ir vienādas, tad kāpēc dzīve ir tik dažāda? Tāpēc, ka daudzi, nezinot dabas likumus, izjauc šos ritmus – liek modinātāju neveiksmīgās stundās, intensīvi strādā nepareizā laikā, bet pēc tam pat veiksmīgās stundās viņiem nav spēka.

Tomēr ir arī savdabīgi cilvēki – viņi it kā jūt labvēlīgas stundas un naktis. Viņiem strādāt gribās produktīvās stundās, kā arī viņi iet gulēt pareizā laikā. Tāpēc viņi nejūt nogurumu.

Ja Jūs piederat šo laimīgo cilvēku skaitam, tad Jums ir ļoti paveicies!

< Iepriek??jais raksts
Kā kļūt par sapņu sievieti
N?kamais raksts >
Kas ir šopoholiķi?
Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!