Kā uzveikt ziemas depresiju

Droši vien katrs cilvēks vismaz reizi mūžā ir saskāries ar tādu parādību, kā ziemas depresija. Pēc ārstu domām, galvenais šādas depresijas cēlonis saistīts ar „gaismas badu”: vēls saullēkts un agrs saulriets var izraisīt pastiprinātu miegainību, sliktu garastāvokli, vājumu un apetītes pasliktināšanos. Šo slimīgo stāvokli var uzveikt ar vienkāršu, bet salīdzinoši efektīvu pasākumu palīdzību.

ziemas depresija

Viens no galvenajiem līdzekļiem, kas palīdz uzveikt ziemas depresiju ir tā saucamā „gaismas terapija”, kad mājas vai darba kabineta apgaismošanai tiek izmantotas visspilgtākās lampas, vēlams – dienas gaisma. Atrašanās gaišā telpā aizkavē melatonīna hormona attīstību – tieši tas ir šāda nospiesta stāvokļa galvenais vaininieks. Varat atstāt ieslēgtu naktslampiņu, tas atvieglos pamošanos no rīta. Ja Jums ir grūti aizmigt pie gaismas, tad Jūs varat iegādāties modinātāju ar gaismu vai naktslampiņu ar taimeri, kura ieslēgsies īsu brīdi pirms celšanās, tad Jums būs vieglāk pamosties. Vēl vajadzētu pēc iespējas biežāk atrasties uz ielas dienas laikā, jo sevišķi saulainās dienās. Ja Jums ir tāda iespēja, tad katru dienu pusdienlaikā dodieties nelielā pastaigā.

Ziemas apģērbam jābūt pēc iespējas gaišākās krāsās, jo tumšās krāsas tikai pasliktinās Jūsu garastāvokli. Nomainiet aizkarus savā istabā, iegādājieties jaunu gultasveļu – spilgtos toņos vai ar krāsainu rakstu. Psihologi iesaka piekārt pie sienām gleznas vai to reprodukcijas. Labi, ja tās būs krāsainas vasaras ainavas, klusā daba ar augļiem vai ziediem.

Gaisam Jūsu mājoklī jābūt piesātinātam ar patīkamiem aromātiem. Ar depresiju cīnīties palīdzēs kadiķa, sandalkoka, citrusaugļu aromāti. Tomēr nebūtu vēlams lietot izsmidzināmos gaisa atsvaidzinātājus, labāk iegādājieties dabīgās eļļas vai aromātiskās sveces.

Veltiet vairāk laika tam, kas uzlabo Jūsu garastāvokli: satiecieties ar draugiem un sev tuviem cilvēkiem, lasiet savas iemīļotākās grāmatas un pievērsieties savam hobijam. Laiku pa laikam lutiniet sevi un savus tuviniekus ar kaut ko garšīgu, nepaslinkojiet pagatavot Jūsu iecienītākos ēdienus. Vēl ar ziemas depresiju cīnīties palīdzēs fiziskās aktivitātes, jo šīs nodarbes laikā izdalās tā saucamie baudas hormoni (endorfīni), kas uzlabo garastāvokli. Iegādājieties abonementu uz fitnesa klubu, savukārt tad, ja Jums nav šādas iespējas, tad nopērciet fitnesa nodarbību video kursu vai sāciet vairāk iet ar kājām, piemēram, uz darbu vai no darba. Savukārt tad, ja darbs atrodas samērā tālu no Jūsu mājām, tad ejiet vismaz dažas pieturas ar kājām.

Ja viss iepriekš minētais Jums nepalīdz, tad mēģiniet lietot vitamīnus vai dabīgos antioksidantus uz augu valsts izcelsmes komponentu bāzes. Un pats galvenais, ielāgojiet: ziemas depresija – tā ir pārejoša lieta. Ar pirmajām siltajām dienām, atkusni un putnu čaloņu tā pazudīs bez pēdām, – vismaz, līdz nākamajam gadam.

< Iepriek??jais raksts
Domājiet pozitīvi!
Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!