Kā samazināt kaloriju daudzumu uzturā?

Mēs visas vēlamies ne tikai labi izskatīties, bet arī justies veselas. Mūsdienu pasaulē nav viegli atrast veselīgu pārtiku. Visi veikali ir pilni ar pusfabrikātiem un produktiem, kuru sastāvā ir daudz konservantu.

Kā samazināt kaloriju daudzumu uzturā

Pusfabrikāti – tas ir ļoti ērti, pieejami, bet pats galvenais, vienkārši, bet bieži vien ļoti neveselīgi. Līdzīgi kā fast-food. Zinām, ka tas ir kaitīgi, bet bieži vien atļaujamies kaut ko apēst – hamburgeri vai hot-dogu. Šāda veida „vēdera” svētkus var rīkot tikai ļoti retos gadījumos.

Tomēr, lai ne tikai nepieņemtos svarā, bet arī zaudētu liekos kilogramus, vajadzīga pacietība un cieša apņemšanās.

Padomāsim par to, ko, kā un kad mēs ēdam. Piemēram, daudzi dietologi uzskata, ka majonēze ir ļoti kaitīgs produkts. Tieši tāpēc, majonēze ir tas produkts, kuru vajadzētu lietot uzturā pēc iespējas retāk. Salātus, kuriem pievienota klāt majonēze, var uzglabāt ne ilgāk par diennakti. Tāpēc šādus salātus vislabāk apēst uzreiz. Labāk censties aizstāt majonēzi ar citiem produktiem, piemēram, ar olīveļļu. Savukārt tad, ja bez majonēzes nekā nevar iztikt, tad labāk pagatavojiet majonēzi pašas, vai arī uztaisiet „majonēzes aizstājēju”: sajauciet krējumu ar olīveļļu, sāli, pipariem un sinepēm. Jūs iegūsiet ļoti garšīgu mērci, kuru var pievienot klāt jebkuriem salātiem.

Otrs produkts, kas ir milzīga problēma mūsu valstī, bez šaubām, tās ir piedevas – makaroni, rīsi, griķi, grūbas. Atklāti sakot, viņiem visiem ir gandrīz vienāds kaloriju daudzums. Ar ko tos aizstāt? Jūs varat ēst vārītus dārzeņus, sautētus kāpostus. Ja Jūsu ģimene kategoriski nevēlas attiekties no klasiskajām piedevām, tad varat mēģināt viņus apmānīt un nedaudz uzlabot piedevas.

Uzlabotas piedevas – tā ir tās pašas piedevas, tikai tur ir olīveļļa un dārzeņi. Piemēram, novāriet rīsus, noskalojiet zem tekoša ūdens. Apcepiet dārzeņus olīveļļā vai saulespuķu eļļā. Dārzeņus var izmantot jebkurus: brokoļi, puķu kāposti, burkāni, sīpoli. Sajauciet to ar rīsiem un pasniedziet kā piedevas. Tas būs daudz veselīgāk, jo 50% sastādīs dārzeņi. Garšīgi un veselīgi.

Ar griķiem, grūbām un makaroniem var izdarīt to pašu, tikai tiem klāt var pievienot sīpolus un burkānus. Tikai ielāgojiet: nepārvāriet piedevas, labāk, lai tās ir mazliet par cietu, savukārt makaronus izvēlieties rupja maluma.

Pāriesim pie trešās un pašas galvenās lietas – maize un konditorejas izstrādājumi. Par mazi var runāt gari un plaši, tāpēc pateiksim tikai pašu galveno. Daudzas no mums māna sevi, sakot, ka rupjmaize ir veselīgāka, nekā baltmaize. Tas ir mīts! Gan rupjmaizē, gan arī baltmaizē ir apmēram vienāds kaloriju daudzums. Pārstrādājot gan rupjmaizi, gan arī baltmaizi, asinīs ieplūst liels cukura daudzums, kas var izraisīt cukura diabētu.

Kā izvēlēties maizi, kas būtu veselīga? Kaitīga ir tā maize, kuras sastāvā ir sausais raugs. Zinātnieki apgalvo, ka sausais raugs var izraisīt onkoloģiskas saslimšanas. Visveselīgākā maize – tā ir maize, kas pagatavota no ierauga. Šāda maize būs dārgāka, kā arī to nebūs viegli atrast. Jūs varat lietot maizi, kas pagatavota no parastā rauga, bet pievienojot tai klāt klijas vai žāvētus augļus.

Vēl Jūs varat pati izcept maizi, piemēram, pievienojot klāt ķirbi, kas ļaus ievērojami samazināt kaloriju daudzumu. Diennakts maizes norma – 120 grami, bet tās ir pavisam nelielas trīs šķēlītes.

Starp citu, lielākā daļa dietologu vispār neēd maizi.

Bet kā ir ar desertu? Deserts – tā ir ļoti svarīga lieta. Protams, var iztikt bez deserta, bet daudzas no mums nespēj no tā atteikties. Savukārt cukurs stimulē smadzeņu darbību. Veikalos pieejamo desertu sastāvā ir ļoti daudz krāsvielu, biezinātāju, konservantu. Secinājums – labāk gatavot to pašiem.

Jogurtus labāk nepirkt, bet pagatavot pašiem. Samaisiet kefīru ar ievārījumu vai augļiem un Jūs redzēsiet, ka sanāks ne sliktāk par veikalos pieejamo jogurtu.

Un kā ar kēksiem un pīrāgiem? Arī tos Jūs varat ēst! Pagatavojiet kēksu kā parasti, tikai mīklai pievienojiet klāt cukini. Sanāks ļoti garšīgi, bet pats galvenais, par 50% mazāk kaloriju.

Bet svētkos var pagatavot Šarlotes kūku, tiesa, pievienojot klāt vairāk ābolus, nekā ierasts.

Ielāgojiet, ja Jūs sekojat līdzi savai figūrai, tad nedaudz viltības nenāks par ļaunu!

< Iepriek??jais raksts
8 produkti, kas nostiprina matus
N?kamais raksts >
Kā pareizi ēst augļus?
Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!

1 Koment?rs ?im rakstam. Pievieno ar? savu viedokli!

  1. Vecis 20/05/2012 at 19:03 -

    Elementāri, nerīt kā cūkām.