Ēst vai neēst maizi?

Droši vien katrai no Jums labi zināms, ka tie cilvēki, kuri vēlas notievēt nedrīkst ēst milta izstrādājumus. Tāpēc, lieki nedomājot, atsakoties no maizes katras ēdienreizes laikā, Jūs cenšaties iedvest sev to, ka tā ir kaitīga Jūsu organismam. Uz ko tikai sievietes nav gatavas sava izskata dēļ! Tomēr, kā izrādās, Jūsu organisms nemaz nepiekrīt tādai lietu kārtībai. Jo maizes sastāvā ir neaizvietojamas barības vielas. Ja Jūs iemācīsieties pareizi izvēlēties un ēst maizi, tad ticiet, ka ar Jūsu figūru nenotiks nekas ļauns.

est vai neēst maizi

Maize – tie nav tikai miltu produkti. Parastas maizes sastāvā ir visi dzīvībai nepieciešamie pārtikas elementi. Tas ir lielisks augu valsts izcelsmes olbaltumvielu, ogļhidrātu un B grupas vitamīnu avots. Vēl maizes sastāvā ir sabalansēts kālija, kalcija, magnija un fosfora komplekss. Visi šie elementi pozitīvi ietekmē muskuļu un kaulu audu veidošanos, sirds asinsvadu sistēmu, vielapmaiņu un nervu sistēmas darbību. Maizei tik liels kaloriju daudzums ir tikai tādēļ, ka tās sastāvā ir liels ogļhidrātu daudzums. Tāpēc ieteicamā dienas norma sastāda 200-250 g. Apēdot šādu maizes daudzumu, Jūs varat neuztraukties par liekiem centimetriem, bet mierīgi ieturēt maltīti. Augu valsts izcelsmes šūnas, kuras nokļūst mūsu organismā, uzlabo zarnu trakta darbību, tādējādi palīdzot kontrolēt svaru.

Tomēr iepriekš minētie elementi ir ne visu maizes izstrādājumu sastāvā. Vislabāk ēst tādu maizi, kura pagatavota no rupja maluma miltiem vai arī tai ir pievienotas klijas. Augstākā labuma miltu izstrādājumos parasti tik pat kā nav šķiedrvielu. Tāpēc no kanēļmaizītēm, magoņmaizītēm un kūciņām labāk attiekties, bet to vietā izvēlēties kviešu vai rudzu maizi. Rupjmaizē ir vismazāk kaloriju, toties vairāk šķiedrvielas un minerālvielas. Savukārt kviešu maize ir kalorijām bagātāka, bet tai pat laikā arī vairāk barojoša.

Vēl vajadzētu pievērst uzmanību maizei, kura raudzēta bez rauga. Šādā maizē ir lieks B vitamīna un minerālvielu daudzums, bet tai pat laikā tās sastāvā nav rauga. Ja Jūs ēdīsiet to parastās maizes vietā, tad ne tikai nepieņemsieties svarā, bet arī nostiprināsiet savu imūno sistēmu. Šo maizi ieteicams ēst cilvēkiem, kuriem ir problēmas ar gremošanas sistēmu. Maize, kura raudzēta bez rauga, ļaus saglabāt figūru normālā stāvoklī un nostiprināt visu organismu.

Vienvārdsakot, maizi noteikti jāiekļauj savā ēdienkartē, jo pretējā gadījumā Jūsu organisms var nesaņemt visas vajadzīgās vielas pietiekošā daudzumā.

Foto: © dinostock,www.photoxpress.com

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!