Dzīve pēc diētas

Jūs ievērojat diētu? Līdz diētas beigām palikušas skaitītas dienas? Jūs esat pārliecināta, ka drīz pienāks beigas Jūsu mocībām, un Jūs beidzot aizmirsīsiet par tām dzelzs spīlēm, kas turēja Jūs visu šo laiku, un beidzot varēsiet atslābināties? Rodas tikai viens jautājums: „Kā atslābināties, neuzņemot liekus kilogramus?” Pretējā gadījumā pazudīs visas diētas jēga, bet tas nozīmē, ka Jūs visas šīs dienas badojāties un ierobežojāt sevi vienkārši tāpat vien, bez jebkādiem rezultātiem. Ko gan mēs varam sev atļauties pēc stingras diētas ievērošanas?

Dzīve pēc diētas

Kāpēc pēc diētas beigām mēs pieņemamies svarā?

Sākumā nenāktu par sliktu tikt skaidrībā ar to, kāpēc uzreiz pēc diētas beigām mēs pieņemamies svarā, jo mēs taču nemetamies virsū tortēm un konfektēm. Lieta tāda, ka, ievērojot stingru diētu, mēs pakļaujam savu organismu lielam stresam. Diētas laikā mūsu organisms kļūst ļoti ļaunprātīgs – līdz ko mūsu organisms tiek klāt sātīgām pusdienām un vakariņām, viņš sāk gatavot sev enerģijas uzkrājumus nebaltai dienai, kas var atkal iestāties, kad Jūs kārtējo reizi pieņemsiet lēmumu sākt ievērot diētu. Bet šie krājumi, protams, izpaužas tauku veidā, no kuriem mēs tik ļoti rūpīgi centāmies tikt vaļā. Tieši tāpēc, ja pēc diētas ievērošanas beigām Jūs sākat ēst tāpat kā iepriekš, tad visi zaudētie kilogrami atgriezīsies atpakaļ, kā arī nav izslēgts, ka Jūs pat varētu palikt par dažiem kilogramiem smagāka nekā pirms diētas uzsākšanas.

Kā nepieņemties svarā pēc diētas ievērošanas beigām

Netievējiet pārāk strauji

Jātievē ir lēnām. Ideālais variants – 500 grami nedēļā. Straujāk tievēt nevajadzētu, jo šādā gadījumā pastāv pārlieku liela „rīšanas lēkmju” iespējamība, kad Jūs apēdat pilnīgi visu, nejūtot sātu un ēdiena garšu. Tāpēc tūlītējs efekts nav nepieciešams, savādāk tiks traucēta vielapmaiņa un tauku sadedzināšanas process. Tagad mūsu uzdevums – pārliecināt organismu par to, ka tas svars, kurš Jums ir pēc badošanās, – ir vismaz norma, ja ne ideālais svars! To derētu pamēģināt!

Pēc diētas ievērošanas beigām sāciet pakāpeniski iekļaut jaunus produktus ēdienkartē

Pats galvenais mīts, kas ir vistīrākie meli, skan apmēram šādi: „Ja vienu dienu Jūs dzersiet tikai ūdeni, bet nākamajā dienā apēdīsiet 10 kūciņas, tad neveidosies liekie kilogrami”. Protams, tā nav taisnība. Pēc diētas ievērošanas beigām ēdienkarti jāpalašina pakāpeniski. Šiem produktiem jābūt ne tikai garšīgiem, bet arī veselīgiem. Tāpēc labāk apēdiet 10 ābolus, nevis pāris bulciņas vai hamburgerus.

Ēdiet regulāri

Ar regulāru ēšanu mēs domājam to, ka jāēd apmēram 4-5 reizes dienā. To Jums pateiks jebkurš treneris sporta klubā. Tas nozīmē, ka jāēd pēc katrām trīs stundām, maksimums – pēc piecām. Ja mēs ēdam vienu-divas reizes dienā, tad apēdam daudz vairāk nekā tad, ja ēdam regulāri. Tas saistīts ar izsalkuma sajūtu: kad tā ir liela, tad apstāties pēc vienas kotletes apēšanas praktiski nav iespējams. Mēs ēdam visu, kas ir pie rokas. Pie kam, liels apēstas pārtikas daudzums veicina kuņģa izstiepšanos. Savukārt dalītā pārtika, tieši pretēji, palīdzēs noturēt glikozi vienādā līmenī asinīs un tādējādi palīdzēs izvairīties no pārlieku lielām izsalkuma lēkmēm. Tāpēc – jo retāk ēdam, jo vairāk pieņemamies svarā!

Sabalansējiet savu ēdienkarti

Sabalansētība – tā ir ēšana pietiekamā daudzumā, nevis pārēšanās. Nedz tauku, nedz olbaltumvielu, nedz ogļhidrātu, nedz arī minerālvielu, vitamīnu un mikroelementu daudzums nedrīkst pārsniegt to normu, kura nepieciešama mūsu organismam.

Nodarbojieties ar sportu!

Dārgās dāmas, sen būtu laiks samierināties ar to, ka visa pasaule jau sākusi nodarboties ar sportu, ēst veselīgu pārtiku un piekopt veselīgu dzīvesveidu. Cilvēki atmet smēķēšanu un sāk skriet no rītiem, nemaz nerunājot par baseina un trenažiera zāles apmeklējumiem. Neviens neliek Jums aktīvi nodarboties ar sportu, katru dienu nomokot sevi treniņos. Slodzei jābūt mērenai – tā varētu būt braukšana ar divriteni, skriešana, baseina apmeklēšana (jo sevišķi ūdens aerobika). Pat garas pastaigas vakarā pirms gulētiešanas varam uzskatīt par slodzi. Tas ļaus ilgāk saglabāt diētas laikā iegūto rezultātu.

Nobeigumā varam teikt to, ka vislabāk neievietot sevi stingros „rāmjos” un pārlieku neierobežot sevi ēšanas jomā. Labāk sāciet nodarboties ar sportu, nepārēdieties, ēdiet regulāri, bet nelielās porcijās. Tad iegūto slaido augumu Jūs tik ātri nepazaudēsiet.

Foto: © Andrey Kiselev,www.photoxpress.com

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!