Dzērieni, kas palīdzēs notievēt

Parasti mēs uzdodam sev jautājumu, ko man tādu apēst, lai notievētu? Protams, mēs pavisam nedomājam par to, ka ir jādzer! Ko Jūs dzerat, kad ievērojat diētu? Kafiju brokastīs un zaļo tēju pusdienās, nedomājot par to, ka jādzer pēc iespējas vairāk? Vai, tieši otrādi, ar mokām izdzerat speciālistu rekomendētos divus litrus ūdens dienā? Mēģināsim tikt skaidrībā, kad un kā dzert, lai nekaitētu figūrai.

Dzērieni kas palīdzēs notievēt

Ūdens glāzes teorija

Galvenais noteikums ar gadiem nemainās – dzert vajag pēc iespējas vairāk, un runa iet tieši par tīru ūdeni, nevis kafiju, tēju, sulu un pārējiem dzērieniem. Pēc ārstu domām, dienā jāizdzer 1.5-2 litrus tīra negāzēta ūdens, lai atjaunotu ūdens līdzsvaru organismā. Nevajag censties to izdarīt vienā reizē – labāk nēsājiet sev līdzi mazu pudelīti ar ūdeni, savukārt tad, ja Jūs lielāko dienas daļu atrodaties birojā, tad dodieties padzert ūdeni katru reizi, kad Jums ir kāds brīvs brīdis. Dzert vairāk ūdeni palīdzēs ūdens pudeļu krājumi ledusskapī, mašīnā un uz naktsgaldiņa pie gultas: ieraudzījāt – izdzērāt. Vēl Jūs varat tādos brīžos, kad gribas kaut ko apēst, iedzert glāzi ūdens.

Trīs vienkāršas lietas, kas palīdzēs izdzert vairāk ūdeni:

1. Sāciet rītu ar glāzi ūdens, tas „pamodinās” organismu. Svarīgi: ūdenim jābūt istabas temperatūrā un nekādā gadījumā tas nedrīkst būt auksts!

2. Iegādājieties ūdeni savlaicīgi. Parūpējieties par to, lai gan darbā, gan arī mājās vienmēr būtu pietiekams ūdens daudzums.

3. Noskaidrojiet, kāds tilpums ir Jūsu glāzei. Parastas glāzes tilpums – 200 ml, bet, pilnīgi iespējams, Jūs dzerat no ļoti lielas glāzes. Tad Jums būs daudz vienkāršāk virzīties pretī savam mērķim (divi litri), zinot, cik vēl soļu (glāžu) līdz tā sasniegšanai atlicis.

Vēl Jūs varat mēģināt „ēst” ūdeni, nevis to dzert – piemēram, gurķu sastāvā 97% veido ūdens, tāpēc no tiem var gatavot limonādes, savukārt kokteilis no gurķu sulas un selerijas – tas ir lielisks organisma detoksikācijas veids. Starp citu, arī arbūza sastāvā 97% veido ūdens, bet tai pat laikā tam piemīt urīnu dzenošs efekts, proti, tas nevis papildina ūdens krājumus, bet tieši pretēji – izvada to no organisma.

Droši vien Jūs esat pieradusi sākt savu dienu ar kafijas tasīti, tikai ielāgojiet, ka ārsti rekomendē izdzert ne vairāk kā vienu kafijas tasīti dienas pirmajā pusē un, vēlams, ne pārāk stipru. Kafija arī izvada no organisma šķidrumu, tāpēc Jūsu izdzertās krūzītes nevarēs pieskaitīt dienas normai – diviem litriem.

Savukārt par tēju speciālisti saka: „Ir melnā un zaļā tēja, kā arī tēja maisiņos”. Tas tāpēc, ka maisiņos tiek iepakoti tējas atlikumi, kas palikuši pāri tējas lapu pārstrādes laikā – tie ir tējas putekļi un bojātas tējas lapiņas. Tāpēc labāk dzert lapu tēju, un katru reizi dzert svaigu – nedaudz pastāvot, vērtīgās vielas tējā sāk oksidēties un iegūst asu garšu.

Kāpēc tēja neietilpst dienas normā – divos litros ūdens? Lieta tāda, ka tējā ir tāds pats kofeīna daudzums, kā kafijā (zaļajā tējā 100—200 mg uz litru, bet stiprā melnā tējā — 400 mg). Tiesa, tas uz mūsu organismu iedarbojas maigāk, nekā parastais kofeīns. Vēl tējas sastāvā ir īpaša viela – teofilīns, kam piemīt urīnu dzenoša īpašība, tāpēc tas veicina šķidruma izvadīšanu no organisma.

Ne visas sulas ir vienlīdz labas

Veikalos pieejamās sulās vispār nav nekādu vērtīgo vielu, intereses pēc palasiet lielveikalos nopērkamo sulu sastāvu: viens cukurs un citronskābe! Bez tam, visas tetrapaku sulas iziet termisko apstrādi, bet tas nozīmē, ka nekādu vērtīgo vitamīnu šajās sulās vairs nav. Tāpēc tiem cilvēkiem, kas vēlas atbrīvoties no liekajiem kilogramiem, šīs sulas noteikti nevajadzētu dzert.

Pēdējā laikā arī svaigi spiestās sulas tiek kritizētas. Tās neiesaka dzert tukšā dūša, bet jaunākie pētījumi vispār pierāda to, ka svaigi spiestā, piemēram, ābolu sulā cukura būs vēl vairāk, nekā veselā auglī. Tāpēc šeit labāk ievērot mērenību – dienā pilnīgi pietiks ar vienu glāzi svaigi spiestas sulas. Vēl varam ieteikt izvēlēties tādas svaigi spiestās sulas, kuru sastāvā būs neliels cukura daudzums: piemēram, dārzeņu sulas (tomātu vai jau iepriekš minēto gurķu sula) vai skābu augļu un ogu sulas – brūklenes, dzērvenes, zaļie āboli.

Miljons brīnumainu burbulīšu

Gāzētos dzērienus droši varam saukt par galveno to cilvēku ienaidnieku, kas ievēro diētu vai piekopj veselīgu dzīvesveidu. Spriediet paši: slāpes tas neremdē, rosina apetīti, provocē celulīta veidošanos… Vienvārdsakot, varat droši izsvītrot gāzētos dzērienus no saviem ikdienas pirkumiem! Bez tam, parastas limonādes sastāvā ir milzīgs cukura daudzums (apmēram 6 tējkarotes cukura vienā 0.33 l iepakojumā), tāpēc varam droši teikt, ka Jūs dzerat tīru cukuru.

Grādīgo dzērienu grupa

Ar alkoholu labāk rīkoties kategoriski un minimizēt tā lietošanu. Vienīgais, ko varat atstāt – tas ir vīns, baltais vai sarkanais, bet tikai sausais. Protams, dzeriet vīnu ar mēru (ar vienu glāzi pilnīgi pietiks) un izvairieties no neveselīgām un taukainām uzkodām. Vienā vīna glāzē ir aptuveni 120 kcal, bet 100 g šņabja — jau 250 kcal! Visos stiprajos dzērienos ir ļoti daudz kaloriju. Protams, jāatsakās no kokteiļiem, kas tiek taisīti no stiprajiem dzērieniem, sulām, sīrupiem un gāzētiem dzērieniem (uzmanību, cukurs!).

Bet pārējo dzērienu – kvass, kakao, zāļu uzlējumi labumu (vai kaitīgumu) var novērtēt pēc šī dzēriena sastāva. Izvēlieties nesaldinātus dzērienus, dzeriet pienu ar samazinātu tauku saturu, kā arī pēc iespējas vairāk ūdeni – tādi ir galvenie noteikumi.

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!