Diētiskas putras, kuras ieteicams ēst brokastīs

Droši vien pasaulē nav veselīgā produkta par putru. Tieši pateicoties graudiem, organisms tās lēni pārstrādā, putras tīra organismu, dod mums enerģiju un palīdz cīnīties ar dažādām slimībām, tai skaitā ar diabētu. Jo sevišķi putras ieteicams iekļaut ēdienkartē tām dāmām, kuras ievēro diētu, jo lielākā daļa putru ir sātīgas, bet tai pat laikā tie ir mazkaloriju produkti.

putra

Mazliet iedziļinoties vēsturē, kļūst uzreiz skaidrs, ka senos laikos putras bija ļoti lielā cieņā, jo tās ir maksimāli piemērotas mūsu platuma grādos dzīvojoša cilvēka organismam. Putras mums dod visu, kas nepieciešams veselīgai dzīvei!

Bet kāda tendence vērojama mūsdienās? Šodien ir sekojoša aina: dietologi sit trauksmes signālu – mūsdienu cilvēks ir pilnībā mainījis savus ēšanas paradumus. Cilvēka ēdienartē tik pat kā vairs nav palicis vietas šķiedrvielām. Mūsu pārtikas sastāvā gandrīz vairs nav minerālvielu un vitamīnu. Lielākā daļa cilvēku ir pārgājuši uz mīkstu pārtiku, kura viegli un ātri pārstrādājas, turklāt tā ir rafinēta! Bet no tā ļoti cieš gremošanas sistēma un viss organisms kopumā. Nepareizs gremošanas sistēmas darbs noved pie vielmaiņas traucējumiem un patoloģiskām (neatgriezeniskām) izmaiņām citos cilvēka orgānos.

Sekas vērojamas nopietnu saslimšanu veidā, ar kurām pēdējos gados slimo arvien jaunāki cilvēki. Strauji pieaug sirds asinsvadu, alerģijas, onkoloģisko un citu slimnieku skaits. Bet no tā varētu izvairīties, ja mēs pievērstos daudz veselīgākam dzīvesveidam un mainītu savus ēšanas paradumus. Jo daba par visu ir parūpējusies! Ja mūsu pārtikā būtu vairāk šķiedrvielu un organismam nepieciešamo mikroelementu daudzums, tad daudzu cilvēku veselība kardināli uzlabotos! Visi cilvēka dzīvībai svarīgie elementi atrodas graudzāļu graudos un pupiņu kultūrās.

Ārsti un pētnieki visā pasaulē vienā balsī saka, ka diētisko putru lietošana brokastīs (tieši rīta stundās), spējīgas darīt brīnumus ar mūsu organismu! Jums tikai jātiek skaidrībā kāda putra Jums vislabāk garšo, jo no tā būs atkarīgs viss efekts.

Zemāk pievienojām populārāko putru sarakstu un to vērtīgās īpašības.

Miežu putraimi

Sastāvs: B grupas vitamīni, selēns, proteīns.

Putraimi palīdz izvadīt no organisma smagos metālus, tiem piemīt laba organisma atjaunošanas iedarbība un pat ir labs onkoloģisko slimību profilakses līdzeklis.

Lēcas

Sastāvs: folijskābi, olbaltumvielas, dzelzs.

Lēcas pieskatāmas pupu dzimtai. Tās palīdz samazināt cukura līmeni asinīs, palīdz mazināt divpadsmit pirkstu zarnu un kuņģa iekaisumus.

Auzu pārslas

Sastāvs: aminoskābes, olbaltumvielas, tauki.

Auzu pārslas tiek uzskatītas par diētisku produktu. Bet tai pat laikā auzu pārslu putra ir ļoti barojoša. Auzu pārslās ir ļoti liels šķīstošo šķiedrvielu sastāvs, tāpēc tās palīdz samazināt holesterīna līmeni asinīs.

Mannā putra

Sastāvs: olbaltumvielas, proteīns, ogļhidrāti, praktiski nav taukvielu.

Patiesībā mannā putra – tie ir kviešu graudi, tikai ļoti sīki sasmalcināti. Šī putra – tā ir laba novājēšanas recepte. Tikai padomājiet, ka mannā putras porcijā ir 2 reizes mazāk kaloriju, nekā griķos, kuri vienmēr tikuši uzskatīti par diētisku produktu.

Zirņi

Sastāvs: minerālvielas, olbaltumvielas, dzelzs, ogļhidrāti.

Zirņu sastāvā ir liels olbaltumvielu daudzums, pateicoties kam šī putra ir ļoti barojoša. Šādu putru iesaka ēst slimniekiem rehabilitācijas periodā. Šī putra noteikti nebūs piemērota vājēšanai.

Griķi

Sastāvs: kālijs, dzels sāļi, mangāns, kobalts.

Griķu putru ieteicams ēst diabēta slimniekiem, kā arī cilvēkiem, kuri slimo ar sirds asinsvadu slimībām (griķu sastāvā ir liels magnija daudzums).

Grūbu putraimi

Sastāvs: В grupas vitamīni, selēns, minerālvielas, proteīns.

Grūbas – tie ir nolobīti miežu graudi. Šāda putra ir lielisks antioksidants.

Kviešu putraimi

Sastāvs: vitamīni, proteīns, ogļhidrāti.

Vieni no visgaršīgākajiem putraimiem. Olbaltumvielu daudzuma ziņā tie atpaliek tikai no rīsiem un griķiem. Veicina pareizu pārtikas pārstrādāšanu.

Baltie rīsi

Sastāvs: Р un В grupu vitamīni, ciete.

Rīsi izvada sāļus no organisma, neļaujot tiem nogulsnēties. Tie uzlabo vielapmaiņu un poliartrīta ārstēšanu.

Tomēr ļoti liela nozīme ir tam, kā tieši tiks pagatavota putra un ar kādiem produktiem kopā tā tiks apēsta.

Jau sen visiem labi zināms, ka putras vislabāk ēst kopā ar augļiem, pie kam, absolūti nav nekādas nozīmes kādi tie būs: svaigi, žāvēti, konservēti utt. Tāpēc droši eksperimentējiet!

Nobeigumā vēlamies piedāvāt Jums lielisku diētisku brokastu recepti – augļu putru.

Brokastu pagatavošanai Jums būs nepieciešams:

- 200 grami kviešu vai auzu pārslas

- 1 burkāns

- 1 ola

- 1 ābols

- pusglāze Jūsu iecienītākās augļu sulas

- cukurs un sāls pēc garšas.

Sarīvējiet burkānus uz rupjas rīves un pievienojiet pārslām. Aplejiet maisījumu ar verdošu ūdeni un vāriet uz vidējas uguns apmēram 10 minūtes, tikai neaizmirstiet periodiski to samaisīt. Pēc tam pievienojiet šķipsniņu sāls un cukura. Iegūto putru mazliet atdzesējiet, pēc tam pievienojiet tai olu dzeltenumu. Noņemiet ābolam mizu un sagriežat sīkos gabaliņos. Pēc tam aplejiet to ar augļu sulu un samaisiet ar burkānu putru. Iegūto maisījumu sakuļat blenderī, kamēr neizveidosies viendabīga masa. Putru jāēd karstu, tāpēc pirms ēšanas to noteikti jāuzsilda.

Labu apetīti!

< Iepriek??jais raksts
Kādu diētu ievēro zvaigznes?
Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!