Dārgās komunikācijas kļūdas

Cilvēkiem ir raksturīgi pieļaut kļūdas emociju ietekmē vai arī tāpēc, ka viņi nemāk veidot attiecības. Biznesa jomā pieļautas kļūmes komunikācijā var izraisīt nopietnas finansiālās problēmas. Kā izvairīties no kļūdām kontaktējoties ar partneriem un palikt uzvārētājam?

biznesa kļūda

Kļūda Nr. 1. „Nekad nestrīdies. Vienmēr paliec pie sava viedokļa, un basta!”

Šī paziņojuma autors, Bernards Šovs, protams, jokoja, bet cilvēkiem, kuri pieturās pie šīs dzīves pozīcijas, diemžēl, bieži vien pietrūkst pašironijas. Ar viņiem nav vērts ielaisties garās diskusijās, jo viņiem uz visiem argumentiem būs viena dzelžaina atbilde: „Jūs mani nepārliecinājāt un nekad nepārliecināsiet tā vienkāršā iemesla dēļ, ka MAN ir taisnība!”.

Grūti atzīties sev pašam tamlīdzīgā kļūdā, daudz vieglāk un patīkamāk ir aizstāvēt savu ego. Tomēr kā gudram un izglītotam cilvēkam, Jums jāatzīst, ka Jūs pieļaujat kļūdu, atsakoties pieņemt citu viedokli. Sarunas laikā piedalās vismaz divi „ES”, kurus var apvienot zem viena nosaukuma „MĒS”. Spītīgi uzstājot uz savu „ES”, Jūs ļoti riskējat, jo Jūs var izslēgt no dialoga, tādā gadījumā Jums nāksies turpināt sarunas pašai ar sevi, bet visiem labi zināms, ka vienatnē nevar izveidot bisnesu. Nav vērts uzstāt uz savu taisnību un tādēļ zaudēt savus partnerus, jo tas mūsdienās pārāk dārgi izmaksā. Vēlaties gūt panākumus – iemācieties kontaktēties un vienoties ar cilvēkiem, pat tad, ja esat pārliecināta par to, ka Jūsu sarunas biedram nav taisnība!

Kļūda Nr. 2. Es nekad nekļūdos!

Kļūdas ir savlaicīgi jāatzīst, un, vislabāk līdz brīdim, iekams Jūsu oponents nebūs to izmantojis savā labā. Jūsu kļūda agrāk vai vēlāk nāks gaismā, tāpēc labāk to nepasliktināt vēl vairāk, pieļaujot kļūdas komunikācijas jomā, proti, sēžot „kā ūdeni mutē ieņēmusi” vai cenšoties noslēpt savu kļūdu. Labāk „atmaskot” sevi pašai ar godu un smaidu sejā, neļaujot konkurentiem to izdarīt Jūsu vietā. Ja Jūs iespītēsieties un neatkāpsieties no savām viltus ambīcijām, tad Jūs tikai sabojāsiet savu reputāciju: būsiet sastrādājusi „podus”, kā arī nemākat atzīt to, ka Jums nebija taisnība. Parasti biznesa vidē visi viens otru labi pazīst, tāpēc spītīga ēzeļa reputācija, kuram nepiemīt ne kripatiņas paškritikas, Jums absolūti nav vajadzīga!

Kļūda Nr. 3. Pārejam pie personālijām

Ar komunikāciju saistītas kļūdas ne tikai personīgajā dzīvē, bet arī biznesā noved pie viena un tā paša rezultāta – nepatikas un pat naida rašanās. Kuram gan patiks, ja tā vietā, lai pelnīti kritizētu pieļautās kļūdas, Jūs sāksiet lamāt savu sarunas biedru! Tāpēc uz visiem laikiem nodaliet savu pozīciju un oponenta personības, izsakot kritiku nekad neaizskariet oponenta personību! Pat tad, ja Jūsu partnerim vai konkurentam nav taisnība, neiedzeniet viņu stūrī, izmantojot personīga rakstura ziņas! Kritizēt var un vajag darbu rezultātus un sekas, nevis intīmo dzīvi, uzvedības motīvus vai cilvēka raksturu. Cieniet citu cilvēku privāto dzīvi!

Nesagraujiet lupatu lēveros pat visniknāko konkurentu, jo, lai cik dīvaini tas arī neizklausītos, bet pilnīgi iespējams, ka Jums rīt nāksies saskārties ar šo cilvēku pavisam citā dzīves jomā, jo kā vēsta sena tautas gudrība: „Nespļauj akā, no kuras tev pašam būs jādzer”. Kas zina, iespējams, Jūsu priekšā ir tā pati aka, dodiet viņam realibitēšanās iespēju un, iespējams, šis cilvēks būs Jums par to pateicīgs. Konflikti, strīdi, kautiņi, draudi un konkurentu iebiedēšana – tas ne pie kā laba nenovedīs, tāpēc ļaujiet tam palikt pagātnē, izdariet likmi uz pozitīvu saziņu, iemācieties kontaktēties, cienot citus, tad arī Jūs sāks cienīt. Aprēķins ir gaužām vienkāršs, bet ļoti efektīvs.

Foto:MAXFX,www.photoxpress.coma

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!