Amerikāņu smaržas – spilgtas, ērtas un noturīgas

Pagājušā gadsimta vidū pie mums parādījās amerikāņu smaržas, kuras ievērojami atšķīrās no franču smaržām ar to, ka amerikāņu smaržām nepiemīt nekāds iedalījums notīs, tāpēc tās gandrīz vienādi smaržo uz visām to lietotājām. Tieši tas patīk sievietēm ASV smaržās, jo rodas iespaids, ka smaržu aromāts ir pilnīgs un nedalāms. Šodien šī amerikāņu tradīcija – veidot smaržas bez spilgtām notīm – kļuvusi tik iespaidīga, ka arvien vairāk franču smaržas sāk pieskaņoties šim stilam (Angle no Thierry Mugler, Organza Indecence no Givenchy u.c.).

Amerikāņu smaržas

Pastāv uzskats, ka amerikāņu smaržas ir primitīvas. Tas tāpēc, ka amerikāņu patērētāji galvenokārt pievērš uzmanību tam, lai flakonu būtu ērti lietot, nevis tam, lai tas būtu ļoti skaists vai neparastas formas. Lai kā arī nebūtu, amerikāņu smaržas vistiešākā veidā atspoguļo amerikāņu dzīvesveidu, kur darbs un karjera gandrīz katram cilvēkam ir vissvarīgākā lieta viņa dzīvē. Amerikāņu smaržas pasaules tirgū plaši pārstāv tādi zīmoli, kā, piemēram, Elizabeth Arden un Estee Lauder.

Estee Lauder izveidoja savu zīmolu 1946. gadā, apbruņojoties ar četriem ādas kopšanas līdzekļiem un nesatricināmu ticību tam, ka katra sieviete var būt skaista. 60 gadu laikā tas ir pilnībā izmainījis kosmētikas industriju. Droši vien pati galvenā lieta, kuru mēs esam mantojuši no Estee Lauder, šodien ir princips „pieskarties pircējam”. Viņa pati bieži vien nostājās aiz letes, lai aprunātos ar pircējiem un ar savu piemēru iedvesmotu konsultantus. „Mans pašreizējais stāvoklis – tas nav sapņu un cerību, bet gan smaga darba rezultāts”, – nebeidzami atkārtoja viņa saviem darbiniekiem.

Estee Lauder 2007. gadā izlaida brīnišķīgu sieviešu aromātu Estee Lauder Emeral Dream, kas kļuva par slavenās kruīza kolekcijas turpinājumu.

Galvenās parfimērijas kompozīcijas notis: aprikoze, mandarīns, baziliks, sausserdis, vijolīte, mimoza, smaragda orhideja, zilais īriss, samtene, saulē sasilušas ādas akords, plūme, zilā ciprese, ciklamene, eksotiskā kamani koksne, sandalkoks.

Dažiem dizaineriem 2006. gads kļuva par debiju parfimērijas arēnā. Tā, piemēram, Toms Fords, kurš agrāk sadarbojās ar Estee Lauder, kļuva par sava pirmā aromāta – Black Orchid autoru.

Tom Fords Black Orchid radītas uz unikāla melnās orhidejas aromāta bāzes, kas tika iegūts ar īpašas tehnoloģijas palīdzību. „Tas nav vienkāršs orhidejas aromāts, tas ir daudz savādāks un retāks aromāts”, – skaidro aromāta radītājs Toms Fords.

Tendeciozais zīmols Juicy Couture un odiozā Betsey Jonson arī 2006. gadā pirmo reizi piedāvāja savus aromātus. Dizaineru duets Badgley-Mischka izlaida izsmalcinātu aromātu, kas iemieso zīmola nosaukumu. Runājot par vīriešu parfimēriju, tad šeit jāatceras Everlast zīmolu, kas izlaida aromātisku garšaugu parfīmu, kuru nosauca par Original 1910.

Zīmols Clinique un augsti kvalificētie Konsultanti kļuva par individuālā skaistuma simbolu un uzticamiem draugiem vairākām paaudzēm visā pasaulē. Clinique – tas ir vadošais parfimērijas un kosmētikas zīmols ASV, kas pieejams vēl 130 valstīs visā pasaulē. Par vispopulārāko šī zīmola aromāts pelnīti tiek uzskatīts Clinique Happy for men.

Vispirms parādījās sieviešu Clinique Happy – emocionāls citrusaugļu un ziedu kokteilis. Vēlāk, 1999. gadā tika izlaists vīriešu aromāts Clinique Happy for men – atvēsinošs, skanīgs citrusaugļu aromāts tiem, kas ar visiem spēkiem tiecas pēc laimes. Caurspīdīgās kompozīcijas sākuma notis – kafīras laims, Kalamazū auglis, mandarīns. Sirds notis – svaigu zaļumu un Vidusjūras notis, izskaņā – ciedrs un gvajaka koks.

Viens no slavenākajiem amerikāņu zīmoliem Eiropā ir Donna Karan New York. „Viss, ko es daru, nāk no sirds. Tā es varu izpaust to, kas es esmu – sieva, māte, māksliniece un lietišķa sieviete. Bet vispirms es esmu sieviete” – tā saka Donna Karan.

Salīdzinoši nesen Donna Karan modes nams iepriecināja sievietes ar pāris jauniem aromātiem – Be Delicious Juiced un Be Delicious Fresh Blossom Juiced. Tās ir 2004. gadā izlaistā parfīma – DKNY Be Delicious atjaunotās versijas.

Be Delicious Juiced piemīt svaigu zaļumu aromāta notis, savukārt Be Delicious Fresh Blossom Juiced raksturīgas ziedu notis.

Izvēloties smaržas, amerikāņi galvenokārt pievērš uzmanību tam, lai parfīma aromāts būtu noturīgs, lai tas noturētos visu garo darba dienu, lai to būtu ērto lietot (amerikānietes, atšķirībā no francūzietēm, nemīl koncentrētas smaržas ar ēteriskām eļļām, viņām labāk patīk lieli pulverizatori ar parfimētu vai tualetes ūdeni), lai tās būtu pietiekami spēcīgas, spilgtas, lai pat plašā telpā šīs sievietes aromāts nepaliktu nepamanīts.

Image: Salvatore Vuono / FreeDigitalPhotos.net

Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!