6 veidi kā paātrināt vielmaiņu

Kur ir taisnība? Vieni ēd visu pēc kārtas, bet nepieņemas svarā. Savukārt citi skaita katru uzņemto kaloriju un visu mūžu cīnās ar lieko svaru. Šeit pie vainas ir metabolisms jeb vielmaiņa.

6 veidi kā paātrināt vielmaiņu

Metabolisms – visu ķīmisko reakciju kopums, kas notiek organismā ar mērķi dot tam visu dzīvības nodrošināšanai nepieciešamo enerģiju. Vienkāršiem vārdiem sakot, tas ir tas, ar kādu ātrumu viss apēstais ēdiens pārvēršas enerģijā vai taukos. Ja vielmaiņa ir lēna, tad enerģija atjaunojas lēnām, tāpēc visu, kas neaizgāja enerģijas atjaunošanai, organisms uzskata par lieku un novirza rezervēs. Ja vielmaiņa ir ātra – tad viss ir tieši pretēji.

Pats sliktākais ir tas, ka izņemot dabas dotumus, metabolismu ievērojami ietekmē mūsu dzīvesveids. Proti, mēs paši viņu bremzējam, bet pēc tam brīnāmies, kāpēc neizdodas notievēt. Taču ir arī labā ziņa: vielmaiņu var paātrināt. Ja Jūs ievērosiet dažus vienkāršus noteikumus, tad jau pēc neilga laika Jūs ar pārsteigumu konstatēsiet, ka Jūsu svars strauji krītas, pie kam, bez titāniskām pūlēm.

Ēdiet regulāri

„Es tagad pabadošos dažas dienas, žigli nometīšu liekos kilogramus, bet pēc tam tikai uzturēšu svaru normā!”. Kura no Jums nav dzirdējusi šādus spriedelējumus no tievējošām dāmām. Pēc šādiem trikiem Jūsu vielmaiņa kustēsies gliemeža ātrumā, jo badošanās laikā Jūs pilnībā dezontietrējāt savu organismu. Viņš pārstāja saprast to, kas notiek – vai viņam dos ēst vai nedos, ja dos, tad vai ar to pietiks, lai noturētos līdz nākamajai ēdienreizei? Tāpēc organisms nekavējoties pāriet uz krājumu veidošanas režīmu, proti, saņēmi ēdienu – atliec un uzglabā nākotnei. Nomieriniet viņu, barojiet to regulāri, vēlams vienā un tajā pašā laikā, tad viņš pārstās gaidīt „slazdus” no Jūsu puses.

Ēdiet bieži

Lai kā arī dietologi nestāstītu par 5-6 ēdienreižu veselīgumu, lielākā daļa daiļā dzimuma pārstāvju ar lieko svaru kā iepriekš turpina ēst vienu reizi dienā, visbiežāk, pēc darba. Badojoties visu dienu, viņas vienā ēdienreizē apēd tik daudz, cik tievas dāmas, ēdot pēc katrām 2-3 stundām, apēd 3 dienu laikā.

Lieta tāda, ka cilvēki, kuri izvēlējušies piecas ēdienreizes, nepaspēj pārlieku izsalkt. Glikozes līmenis viņu asinīs nekrītas, kā arī strauji nepaceļas, tāpēc vielmaiņas procesi norit vienmērīgi un vienādā ātrumā. Tos nebremzē nedz izsalkums, nedz arī liels pārtikas daudzums, kuru organismam grūti pārstrādāt vienā reizē.

Tāpēc nav citas izejas: ja vēlaties notievēt – tad Jums tomēr nāksies ieklausīties dietologu padomos un pāriet uz piecreizēju ēšanu nelielās porcijās.

Ēdiet brokastis

Jūsu organisms ir gudrs un sabalansēts mehānisms, kurā ir ieprogrammēts tas, ka tam jāsaglabā veselību, jābūt spēcīgam un izturīgam, tostarp, jābūt slaidam. Jādod viņam iespēju strādāt pēc viņā ieliktās programmas. Naktī, kad Jūs guļat, Jūsu vielmaiņas procesi palēninās, tāpēc organismam nav nepieciešams liels enerģijas daudzums. Maksimums, kas viņam nepieciešams – apsildīt sevi. Ja Jūs paēdāt pirms gulētiešanas, tad izveidosies enerģijas pārpalikums, kas tiks nosūtīts uz rezervēm.

Toties no rīta organisms ir gatavs darbam. Viņam nepieciešama enerģija, līdzīgi kā mašīnai nepieciešams benzīns, lai aizvestu Jūs līdz darbam. Tāpēc „uzpildiet bāku”: paēdiet brokastis, iedarbiniet metabolismu, kurš bija palēninājies miega laikā. Jums nav obligāti daudz jāēd, pietiks ar to, ja Jūs apēdīsiet nedaudz auzu pārslas putru, tostermaizi ar sieru vai vārītu olu, lai organisms saprastu to, ka ir iestājusies diena un viņam jāsāk strādāt.

Nodarbojieties ar sportu

Vai vienkārši biežāk staigājiet svaigā gaisā. Lielākā daļa vielmaiņas procesu notiek ar skābekļa palīdzību, tātad, asinis regulāri ar to jābagātina. To vislabāk panākt tad, ja Jūs dziļi ieelposiet svaigo gaisu – tik dziļi, kā mēs to parasti darām sporta nodarbību laikā. Pie kam, runa iet par aerobiem treniņiem, tāpēc trenažieru zāle šeit nederēs. Noteikti jāskrien, ātri jāiet, jāpeld, jābrauc ar riteni, slidām vai slēpēm, īsāk sakot, jānodarbojas ar aktīvu sporta veidu svaigā gaisā.

Guliet

Hroniska neizgulēšanās iedzīs Jūs stresa stāvoklī. Jūs varat domāt, ka nekas briesmīgs nav noticis, jo Jums ir slikti tāpēc, ka Jūs vēlu aizgājāt gulēt un agri piecēlāties. Bet Jūsu ķermenis nemāk domāt. Organisms slikti jūtas un katram gadījumam bremzē visus procesus, lai netērētu veltīgi spēkus. Bez tam, organisms uzkrāj šos spēkus tauku veidā: ja nu tuvākajā laikā labāk nekļūs un nāksies iztikt tikai no iekšējiem resursiem.

Tāpēc tad, ja slavenības saka, ka veselīgs miegs ir vislabākais kosmētikas un diētas līdzeklis, tad viņas nemelo. Tas tik tiešām ir vislabākais veids kā ne tikai notievēt, bet arī saglabāt jaunību un veselību. Tāpēc sekojiet viņu piemēram un guliet ne mazāk kā 8 stundas diennaktī.

Klausieties savu iekšējo balsi

Cik bieži Jūs ēdat nevis tāpēc, ka esat izsalkusi, bet pavisam citu iemeslu dēļ? Tāpēc, ka esat nogurusi, kompānijas pēc, lai neskumtu? Pakāpeniski tādā veidā mēs aizmirstam mūsu dabīgos instinktus, kas var pateikt mums priekša to, vai mēs esam izsalkuši, vai mēs pietiekoši ēdam, vai arī regulāri pārēdamies. Iemācieties ieklausīties savā organismā, un tad viņš pats Jums pateiks priekšā to, kad ir izsalcis. Biežāk vaicājiet sev, vai Jūs gribat ēst un vai Jūs gribat apēst tieši šo ēdienu, vai patiesībā Jūs gribat pavisam kaut ko citu? Tā, droši vien, ir vissvarīgākā lieta ne tikai metabolisma „iekustināšanai”, bet arī notievēšanai. Liekais svars – tā ir disgarmonijas pazīme, bet kad Jūs iemācīsieties klausīties un dzirdēt sevi, tad liekais svars nemanot pazudīs un vairāk neparādīsies.

Perfekti bikini
Par autoru
StarStyle

Sieviešu apģērbu interneta veikals StarStyle piedāvā saviem klientiem īpaša dizaina apģērbu, kas izcels Jūsu personību uz apkārtējo fona. Jūs pamanīs! Jūs būsiet zvaigzne, kas mirdz visspožāk!